Zamestnanec

Povinnosti

Názov regulácie
Povinnosť zamestnávateľa zabezpečiť zamestnancovi lekársku preventívnu prehliadku vo vzťahu k práci, ak má odôvodnené pochybnosti o zdravotnej spôsobilosti zamestnanca na prácu

Práva

Názov regulácie
Postup v prípade, že sa zamestnanec, fyzická osoba – podnikateľ alebo osoba uchádzajúca sa o zamestnanie domnieva, že posúdenie jej zdravotnej spôsobilosti na prácu je nesprávne

Nepriame práva

Názov regulácie
Povinnosti zamestnávateľa v súvislosti s ochranou zdravia pri práci
Výkon pracovnej zdravotnej služby vlastnými zamestnancami pre zamestnancov
Pracovná zdravotná služba pre zamestnancov, ktorí vykonávajú prácu zaradenú do prvej kategórie alebo druhej kategórie dodávateľským spôsobom
Povinnosti poskytovateľa pracovnej zdravotnej služby, ktorý vykonáva činnosť dodávateľským spôsobom pre zamestnancov vykonávajúcich prácu zaradenú do prvej kategórie alebo druhej kategórie
Povinnosti držiteľa oprávnenia na pracovnú zdravotnú službu
Vypracovanie lekárskych posudkov o zdravotnej spôsobilosti na prácu
Povinnosti zamestnávateľa, ktorý používa alebo prevádzkuje zariadenia, ktoré sú zdrojom vibrácií
Povinnosti zamestnávateľa, ktorý používa zdroj elektromagnetického poľa alebo prevádzkuje zdroj elektromagnetického poľa
Povinnosti zamestnávateľa, ktorý používa alebo prevádzkuje zdroje ultrafialového, infračerveného, laserového alebo iného optického žiarenia na iné účely ako osvetlenie
Povinnosť zamestnávateľa zabezpečiť dostatočné osvetlenie pracovných priestorov
Povinnosti zamestnávateľa, ktorý prevádzkuje pracoviská podľa § 36, ods. 2 tohto zákona
Povinnosť zamestnávateľa zabezpečiť opatrenia, ktoré vylúčia alebo znížia nepriaznivé účinky faktorov tepelno-vlhkostnej mikroklímy na zdravie zamestnancov na najnižšiu možnú a dosiahnuteľnú mieru
Ďalšie povinnosti zamestnávateľa v súvislosti s opatreniami, ktoré vylúčia alebo znížia nepriaznivé účinky faktorov tepelno-vlhkostnej mikroklímy na zdravie zamestnancov
Povinnosti zamestnávateľa pri nadmernej záťaži teplom podľa § 37, ods. 2 písm. c) tohto zákona a chladom
Povinnosti zamestnávateľa v oblasti ochrany zdravia pred fyzickou záťažou pri práci
Povinnosti zamestnávateľa v prípade, ak výsledky posúdenia preukážu zvýšenú fyzickú záťaž zamestnancov
Povinnosti zamestnávateľa v oblasti ochrany zdravia pred psychickou pracovnou záťažou a senzorickou záťažou pri práci
Povinnosti zamestnávateľa, ktorý zamestnáva zamestnancov činnosťami, pri ktorých môžu byť exponovaní chemickým faktorom
Povinnosti zamestnávateľa, ktorý zamestnáva zamestnancov činnosťami, pri ktorých môžu byť exponovaní karcinogénnym a mutagénnym faktorom
Povinnosť zabezpečiť aktualizačnú odbornú prípravu na prácu pri odstraňovaní azbestu alebo materiálov obsahujúcich azbest zo stavieb
Povinnosti zamestnávateľa ktorého zamestnanci môžu byť exponovaní azbestu alebo materiálom, ktoré obsahujú azbest
Povinnosti zamestnávateľa, ktorý zamestnáva zamestnancov činnosťami, pri ktorých môžu byť exponovaní biologickým faktorom
Úhrada nákladov ktoré vznikli v súvislosti s povinným očkovaním zamestnancov podľa § 42, ods. 1 písm. b) tohto zákona
Povinnosti fyzických osôb – podnikateľov a právnických osôb

Vymedzenia

Názov regulácie
Povinnosť zamestnanca podrobiť sa lekárskej preventívnej prehliadke vo vzťahu k práci na účel posudzovania zdravotnej spôsobilosti na prácu
Vykonávanie lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci podľa § 30e, ods. 9 písm. b) tohto zákona
Periodicita vykonávania lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci podľa § 30e, ods. 9 písm. e) tohto zákona
Dôvody a ciele vykonávania lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci podľa § 30e, ods. 1 písm. a) štvrtého bodu tohto bodu
Obsahové náležitosti lekárskeho posudku o zdravotnej spôsobilosti na prácu
Kategórie prác zamestnancov – rozdelenie
Obsahové náležitosti žiadosti podľa § 32, ods. 2 tohto zákona
Obsahové náležitosti žiadosti o vydanie oprávnenia na odstraňovanie azbestu alebo materiálov obsahujúcich azbest zo stavieb

Regulácie, v ktorých bol adresát spomenutý

Prevádzkový poriadok
Pôsobnosť a hlavná činnosť Úradu verejného zdravotníctva
Špecializované úlohy verejného zdravotníctva
Vymedzenie opatrení na predchádzanie vzniku ochorení podmienených prácou a na ich obmedzenie
Ďalšie povinnosti zamestnávateľa
Dovolená činnosť poskytovateľov pracovnej zdravotnej služby podľa odseku 10 môžu v čase krízovej situácie
Výkon zdravotného dohľadu pre zamestnancov po skončení krízovej situácie
Právo Úradu verejného zdravotníctva alebo príslušného orgánu verejného zdravotníctva nariadiť zamestnávateľovi vykonanie mimoriadnej lekárskej preventívnej prehliadky
Vykonanie mimoriadnej lekárskej preventívnej prehliadky vo vzťahu k práci
Práce zaradené do 3. kategórie
Práce zaradené do 4. kategórie
Obmedzenie pri posudzovaní podozrenia na chorobu z povolania u zamestnanca
Obsahové náležitosti žiadosti o povolenie výnimky podľa § 33, ods. 2 a 3 tohto zákona
Postup a zásady pri povoľovaní výnimky podľa § 33, odsekov 2 a 3 tohto zákona
Výnimky z požiadaviek ustanovených osobitným predpisom v súvislosti s používaním zdroja elektromagnetického poľa alebo prevádzkou zdroja elektromagnetického poľa
Zásady, postup a obsahové náležitosti výnimky podľa § 34, ods. 2 tohto zákona
Povolenie výnimky z požiadaviek ustanovených osobitným predpisom
Zásady, postup a obsahové náležitosti výnimky podľa § 34, ods. 4 tohto zákona
Povinnosti zamestnávateľa v prípade, ak výsledky hodnotenia zdravotného rizika preukážu záťaž zamestnancov teplom alebo chladom
Podmienky vydania oprávnenia na odstraňovanie azbestu alebo materiálov obsahujúcich azbest zo stavieb fyzickej osobe – podnikateľovi alebo právnickej osobe
Povinné náležitosti návrhu na odstraňovanie azbestu alebo materiálov obsahujúcich azbest zo stavieb
Povinnosti poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a zdravotníckych pracovníkov
Ďalšie osobitné druhy správnych deliktov na úseku verejného zdravotníctva v oblasti ochrany zdravia pri práci
Osobitné druhy správnych deliktov na úseku verejného zdravotníctva
Správne delikty na úseku verejného zdravotníctva v súvislosti s poskytovaním pracovnej zdravotnej služby
Povinnosti držiteľa oprávnenia a odstraňovanie azbestu zo stavieb podľa § 41 ods. 1 a 5 tohto zákona , ktoré je platné k 31. júlu 2014

Počet zobrazení: 198