Zamestnávateľ

Povinnosti

Názov regulácie
Povinnosti zamestnávateľa v súvislosti s ochranou zdravia pri práci
Ďalšie povinnosti zamestnávateľa
Povinnosť zamestnávateľa opätovného plnenia niektorých povinností po skončení krízovej situácie
Zabezpečenie pracovnej zdravotnej služby zamestnávateľom
Výkon pracovnej zdravotnej služby vlastnými zamestnancami pre zamestnancov
Náplň činnosti pracovnej zdravotnej služby pre zamestnancov vykonávajúcich prácu zaradenú do prvej kategórie alebo druhej kategórie
Zabezpečenie výkonu pracovnej zdravotnej služby vlastnými zamestnancami pre zamestnancov, ktorí vykonávajú prácu zaradenú do tretej kategórie alebo štvrtej kategórie
Zabezpečenie výkonu pracovnej zdravotnej službu dodávateľským spôsobom pre zamestnancov, ktorí vykonávajú prácu zaradenú do tretej kategórie alebo štvrtej kategórie
Náplň činnosti pracovnej zdravotnej služby pre zamestnancov vykonávajúcich prácu zaradenú do tretej kategórie alebo štvrtej kategórie
Povinnosť zamestnávateľa zabezpečiť zamestnancovi lekársku preventívnu prehliadku vo vzťahu k práci, ak má odôvodnené pochybnosti o zdravotnej spôsobilosti zamestnanca na prácu
Úhrada nákladov ktoré vznikli v súvislosti s posudzovaním zdravotnej spôsobilosti na prácu
Činnosť špecializovaného pracoviska, príslušného orgánu verejného zdravotníctva alebo regionálnej komisie v čase krízovej situácie na základe odborného posúdenia osoby
Postup a zásady pri povoľovaní výnimky podľa § 33, odsekov 2 a 3 tohto zákona
Povinnosť zamestnávateľa zabezpečiť dostatočné osvetlenie pracovných priestorov
Povinnosť zamestnávateľa zabezpečiť opatrenia, ktoré vylúčia alebo znížia nepriaznivé účinky faktorov tepelno-vlhkostnej mikroklímy na zdravie zamestnancov na najnižšiu možnú a dosiahnuteľnú mieru
Ďalšie povinnosti zamestnávateľa v súvislosti s opatreniami, ktoré vylúčia alebo znížia nepriaznivé účinky faktorov tepelno-vlhkostnej mikroklímy na zdravie zamestnancov
Povinnosti zamestnávateľa pri nadmernej záťaži teplom podľa § 37, ods. 2 písm. c) tohto zákona a chladom
Povinnosti zamestnávateľa v prípade, ak výsledky hodnotenia zdravotného rizika preukážu záťaž zamestnancov teplom alebo chladom
Povinnosti zamestnávateľa v oblasti ochrany zdravia pred fyzickou záťažou pri práci
Povinnosti zamestnávateľa v prípade, ak výsledky posúdenia preukážu zvýšenú fyzickú záťaž zamestnancov
Povinnosti zamestnávateľa v oblasti ochrany zdravia pred psychickou pracovnou záťažou a senzorickou záťažou pri práci
Opatrenia Úradu verejného zdravotníctva alebo regionálneho úradu verejného zdravotníctva pri ohrození verejného zdravia
Uchovávanie osobných údajov podľa odseku 4 písm. s) a t) tohto zákona

Nepriame povinnosti

Názov regulácie
Právo Úradu verejného zdravotníctva alebo príslušného orgánu verejného zdravotníctva nariadiť zamestnávateľovi vykonanie mimoriadnej lekárskej preventívnej prehliadky
Vykonanie mimoriadnej lekárskej preventívnej prehliadky vo vzťahu k práci

Práva

Názov regulácie
Výnimky z povinnosti zamestnávateľa v čase krízovej situácie
Zabezpečenie lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci u fyzických osôb uchádzajúcich sa o zamestnanie a u zamestnancov vykonávajúcich prácu prvej kategórie alebo druhej kategórie
Žiadosť o opätovné posúdenie uznanej choroby z povolania alebo neuznanej choroby z povolania a súvisiaca lehota
Uchovávanie osobných údajov podľa odseku 4 písm. s) a t) tohto zákona

Nepriame práva

Názov regulácie
Vypracovanie lekárskych posudkov o zdravotnej spôsobilosti na prácu
Postup poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, ktorý poskytuje ústavnú zdravotnú starostlivosť v univerzitnej nemocnici alebo vo fakultnej nemocnici v súvislosti s opätovným posúdením pracovnej zdravotnej spôsobilosti na prácu
Poskytovanie záveru odborného stanoviska posudzovanej osobe a jej zamestnávateľovi pri podozrení na chorobu z povolania podľa § 31a ods. 4 tohto zákona
Lehota na vydanie lekárskeho posudku o uznaní choroby špecializovaným pracoviskom
Postup v prípade, že špecializované pracovisko neuzná chorobu z povolania
Postup špecializovaného pracoviska po vydaní lekárskeho posudku o uznaní choroby z povolania podľa § 31a ods. 13 tohto zákona a súvisiace lehoty

Vymedzenia

Názov regulácie
Obsahového náležitosti evidencie zamestnancov podľa § 30, ods. 1, písm. j) tohto zákona
Periodicita vykonávania lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci podľa § 30e, ods. 9 písm. e) tohto zákona
Dôvody a ciele vykonávania lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci podľa § 30e, ods. 1 písm. a) štvrtého bodu tohto bodu
Obsahové náležitosti lekárskeho posudku o zdravotnej spôsobilosti na prácu
Kategórie prác zamestnancov – rozdelenie

Regulácie, v ktorých bol adresát spomenutý

Zamestnávateľ
Zamestnanec
Vymedzenie opatrení na predchádzanie vzniku ochorení podmienených prácou a na ich obmedzenie
Ďalšie požadované prílohy k žiadosti o overenie odbornej spôsobilosti
Povinnosti poskytovateľov pracovnej zdravotnej služby a poskytovateľov pracovnej zdravotnej služby v čase krízovej situácie
Dovolená činnosť poskytovateľov pracovnej zdravotnej služby podľa odseku 10 môžu v čase krízovej situácie
Obsahové náležitosti žiadosti o vydanie oprávnenia na pracovnú zdravotnú službu
Povinnosti držiteľa oprávnenia na pracovnú zdravotnú službu
Oblasti v ktorých je možné vykonávať činnosti pracovnej zdravotnej služby dodávateľským spôsobom na základe zmluvy a so súhlasom zamestnávateľa
Vykonávanie lekárskych preventívnych prehliadok vo vzťahu k práci ďalšími subjektmi
Poskytovanie potrebných dokladov o vykonávanej práci a pracovných podmienkach zamestnanca a výsledky hodnotenia zdravotných rizík
Riziková práca v kontexte jednotlivých kategórií zaradenia práce
Obmedzenie pri posudzovaní podozrenia na chorobu z povolania u zamestnanca
Správne delikty na úseku verejného zdravotníctva v súvislosti s poskytovaním pracovnej zdravotnej služby

Počet zobrazení: 196