180/2015 Z. z.

VYHLÁŠKA Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky z 15. júla 2015 o spôsobe preukazovania splnenia podmienok na vydanie povolenia na vykonávanie verejného zdravotného poistenia

Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky podľa § 34 ods. 3 zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) ustanovuje:

(§ 1)

Splnenie podmienky podľa § 33 ods. 1 písm. a) zákona sa preukazuje písomným vyhlásením správcu vkladu o splatení základného imania v plnej výške alebo výpisom z účtu.

Splnenie podmienky podľa § 33 ods. 1 písm. b) zákona sa preukazuje, ak je zakladateľom budúcej zdravotnej poisťovne alebo jedným zo zakladateľov budúcej zdravotnej poisťovne

a) fyzická osoba,

1. prehľadom o majetkovej a finančnej situácii fyzickej osoby,

2. dokladmi o príjme fyzickej osoby, ktorá je daňovníkom dane z príjmov fyzických osôb,1) najmenej za bezprostredne predchádzajúce tri roky, napríklad daňovým priznaním k dani z príjmov alebo dokladom o vykonanom ročnom zúčtovaní preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za bezprostredne predchádzajúce tri zdaňovacie obdobia, ak fyzická osoba začala poberať príjem zo závislej činnosti pred menej ako troma rokmi pred podaním žiadosti o povolenie na vykonávanie verejného zdravotného poistenia (ďalej len „žiadosť o povolenie“), predkladá sa daňové priznanie alebo doklad o vykonanom ročnom zúčtovaní preddavkov len za obdobie od začatia poberania takéhoto príjmu; ak ide o cudzinca, obdobným dokladom o príjme fyzickej osoby najmenej za bezprostredne predchádzajúce tri roky,