232/2014 Z. z.

VYHLÁŠKA Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky z 11. augusta 2014, ktorou sa upravuje postup poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, zdravotnej poisťovne a Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou pri poskytovaní cezhraničnej zdravotnej starostlivosti

Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky podľa § 10 ods. 1 a 7 zákona č. 580/2004 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) ustanovuje:

(§ 1) Okruh poistencov a postup pri poskytovaní potrebnej zdravotnej starostlivosti v inom členskom štáte

Okruh poistencov verejného zdravotného poistenia podľa § 3 zákona  (ďalej len „poistenec“), ktorým sa podľa  § 9b ods. 2 zákona uhrádza potrebná zdravotná starostlivosť poskytovaná v inom členskom štáte Európskej únie, zmluvnom štáte Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarskej konfederácii (ďalej len „členský štát“) u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti z iného členského štátu, ktorý je financovaný zo zdravotného poistenia alebo z daňového systému príslušného členského štátu (ďalej len „verejný poskytovateľ z iného členského štátu“), je takýto:

a) zamestnanec alebo samostatne zárobkovo činná osoba (ďalej len „pracovník“), ktorá je vyslaná do iného členského štátu, pracovník v medzinárodnej doprave, uchádzač o zamestnanie cestujúci do iného členského štátu s cieľom hľadať si zamestnanie, turista, študent,

b) dieťa narodené v inom členskom štáte na základe rodinného vzťahu poistenca k matke alebo otcovi, ktoré je poistencom podľa osobitného predpisu1) a podľa § 3 ods. 3 písm. h) zákona, odo dňa narodenia bez ohľadu na dátum priznania trvalého pobytu v Slovenskej republike,

c) poistenec, ktorý utrpel pracovný úraz alebo u ktorého vznikla choroba z povolania pri pobyte v inom členskom štáte,

...

Linka Vyhláška č. 232/2014 Z. z., ktorou sa upravuje postup poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, zdravotnej poisťovne a Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou pri poskytovaní cezhraničnej zdravotnej starostlivosti
Garant Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky

Dátum platnosti Aug. 11, 2014