264/2012 Z. z.

VYHLÁŠKA Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky zo 7. septembra 2012, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o zaraďovaní poistencov do farmaceuticko-nákladových skupín

Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky podľa § 28 ods. 14 písm. d) zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 185/2012 Z. z. (ďalej len „zákon“) po dohode s Ministerstvom financií Slovenskej republiky ustanovuje:

(§ 1)

Ak poistenec zdravotnej poisťovne splnil kritériá podľa § 27b ods. 2 a 3 zákona pre zaradenie do farmaceuticko-nákladovej skupiny a bol poistencom aspoň jeden deň kalendárneho mesiaca, zaradí sa do príslušnej farmaceuticko-nákladovej skupiny počas celého kalendárneho mesiaca.

Pri zaradení poistenca do farmaceuticko-nákladovej skupiny sa vychádza z údajov, ktoré má zdravotná poisťovňa k dispozícii v účtovnej evidencii, na účtoch poistencov a z údajov oznámených inou zdravotnou poisťovňou pri výmene údajov z účtov poistencov ku dňu, ku ktorému sú údaje nahlasované.

Poistenci, ktorí boli zdravotnou poisťovňou zaradení do farmaceuticko-nákladovej skupiny a ktorí ani jeden deň obdobia, za ktorý sa vykonáva prerozdeľovanie poistného, nie sú v centrálnom registri poistencov evidovaní ako poistenci príslušnej zdravotnej poisťovne, sa z tohto zoznamu vyradia.

Linka Vyhláška č. 264/2012 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o zaraďovaní poistencov do farmaceuticko-nákladových skupín
Garant Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky

Dátum platnosti Sept. 7, 2012