Zákon č. 179/2011 Z. z. o hospodárskej mobilizácii

Úplný názov zákona:

179/2011 Z. z.

ZÁKON z 1. júna 2011 o hospodárskej mobilizácii a o zmene a doplnení zákona č. 387/2002 Z. z. o riadení štátu v krízových situáciách mimo času vojny a vojnového stavu v znení neskorších predpisov

(§ 1) Účel zákona

Účelom tohto zákona je ustanoviť na úseku hospodárskej mobilizácie pri príprave na krízovú situáciu1) a na obdobie krízovej situácie

a) úlohy subjektov hospodárskej mobilizácie,

b) pôsobnosť ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy2) (ďalej len „ústredný orgán“), orgánov miestnej štátnej správy, obcí a vyšších územných celkov,

c) práva a povinnosti právnických osôb, fyzických osôb-podnikateľov a fyzických osôb, ktoré nie sú subjektmi hospodárskej mobilizácie, ako aj subjektov hospodárskej mobilizácie,

d) podmienky na obstaranie životne dôležitých tovarov na prežitie obyvateľstva a potrieb nevyhnutných na zabezpečenie činnosti ozbrojených síl, ozbrojených bezpečnostných zborov, orgánov krízového riadenia, informačných a spravodajských služieb a záchranných zložiek integrovaného záchranného systému (ďalej len „záchranné zložky“).3)

Linka Zákon č. 179/2011 Z. z. o hospodárskej mobilizácii
Garant Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky

Dátum platnosti June 1, 2011
Dátum účinnosti July 1, 2016

Druh aktu Zákon
Oblasť Ďalšie oblasti Ministerstva hospodárstva (hospodárska mobilizácia, privatizácia, správa majetku štátu)