Úplný názov zákona:

184/2006 Z. z.

ZÁKON zo 16. marca 2006 o pestovaní geneticky modifikovaných rastlín v poľnohospodárskej výrobe

(§ 1) Predmet zákona

Tento zákon ustanovuje

a) práva a povinnosti fyzických osôb a právnických osôb pri pestovaní odrôd1) geneticky modifikovaných rastlín (ďalej len „modifikovaná rastlina“),

b) oznamovaciu povinnosť pri pestovaní modifikovaných rastlín a evidenciu pestovateľských plôch, na ktorých sa nakladá s modifikovanými rastlinami,

c) podmienky nakladania s modifikovanými rastlinami, ich množiteľským materiálom a produkciou modifikovaných rastlín,

d) opatrenia na ochranu rastlín pestovaných konvenčným spôsobom hospodárenia a ekologickým2) spôsobom hospodárenia a opatrenia na zamedzenie nežiaducej prítomnosti geneticky modifikovaných organizmov,

e) kontrolné opatrenia a monitoring vykonávaný orgánmi štátnej správy zamerané na dodržiavanie ustanovení tohto zákona,

f) pôsobnosť orgánov štátnej správy v oblasti modifikovaných rastlín,

g) sankcie za porušenie povinností ustanovených týmto zákonom.

Linka Zákon č. 184/2006 Z. z. o pestovaní geneticky modifikovaných rastlín v poľnohospodárskej výrobe
Garant Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky

Dátum platnosti March 16, 2006