Úplný názov zákona:

364/2004 Z. z.

ZÁKON z 13. mája 2004 o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon)

Účel a predmet úpravy (§ 1)

Voda ako životne dôležitá zložka životného prostredia je nenahraditeľná surovina a prírodné bohatstvo, ktorá má strategický význam pre bezpečnosť štátu,1) a ktorej nedostatok môže spôsobiť ohrozenie života a zdravia obyvateľstva1a) alebo ohroziť plnenie základných funkcií štátu.

Tento zákon vytvára podmienky na

a) všestrannú ochranu vôd vrátane vodných ekosystémov a od vôd priamo závislých ekosystémov1b) v krajine,

b) zachovanie alebo zlepšovanie stavu vôd,

c) účelné, hospodárne a trvalo udržateľné využívanie vôd,

d) manažment povodí a zlepšenie kvality životného prostredia a jeho zložiek,

e) znižovanie nepriaznivých účinkov povodní a sucha,

f) zabezpečenie funkcií vodných tokov,

g) bezpečnosť vodných stavieb,

h) využívanie vody s ohľadom na jej strategický a bezpečnostný význam pre štát, na verejný záujem, potravinovú bezpečnosť štátu a na jej prednostné určenie podľa § 3 ods. 4.

Tento zákon upravuje práva a povinnosti fyzických osôb a právnických osôb k vodám a nehnuteľnostiam, ktoré s nimi súvisia pri ich ochrane, účelnom a hospodárnom využívaní, oprávnenia a povinnosti orgánov štátnej vodnej správy a zodpovednosť za porušenie povinností podľa tohto zákona.

Linka Zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch (vodný zákon)
Garant Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky

Dátum platnosti May 13, 2004
Dátum účinnosti April 9, 2020