Zákon č. 39/2007 Z. z. o veterinárnej starostlivosti

ZÁKON z 12. decembra 2006 o veterinárnej starostlivosti

(§ 1) Predmet úpravy

Tento zákon ustanovuje

a) veterinárne požiadavky na zdravie zvierat, násadové vajcia a na spermu, embryá a vajíčka zvierat (ďalej len „zárodočné produkty“) z hľadiska zdravia zvierat a na ochranu zvierat,

b) veterinárne požiadavky na produkty živočíšneho pôvodu1) vrátane vedľajších živočíšnych produktov a odvodených produktov2) (ďalej len „živočíšny vedľajší produkt“), krmív2aa) a vybraných produktov rastlinného pôvodu2a) v záujme ochrany zdravia zvierat,

c) veterinárne požiadavky na zvieratá, násadové vajcia, ako aj na produkty živočíšneho pôvodu vrátane živočíšnych vedľajších produktov2) v záujme ochrany zdravia ľudí,

d) práva a povinnosti fyzických osôb, fyzických osôb – podnikateľov a právnických osôb vo veterinárnej oblasti, ako aj odborné veterinárne činnosti a podmienky ich vykonávania,

e) organizáciu, pôsobnosť a právomoci orgánov vykonávajúcich štátnu správu vo veterinárnej oblasti,

f) sankcie za porušenie povinností ustanovených týmto zákonom.

Tento zákon sa nevzťahuje na vykonávanie úradných kontrol na overovanie dodržiavania predpisov o organizovaní spoločného trhu s poľnohospodárskymi výrobkami.3)

Linka Zákon č. 39/2007 Z. z. o veterinárnej starostlivosti
Garant Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky