Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov

Úplný názov zákona:

391/2015 Z. z.

ZÁKON z 12. novembra 2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov

(§ 1)

Tento zákon upravuje

a) alternatívne riešenie sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy1) alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou (ďalej len „spor“) subjektom alternatívneho riešenia sporov,

b) podmienky zápisu do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „zoznam“),

c) práva a povinnosti subjektov alternatívneho riešenia sporov a nimi poverených fyzických osôb,

d) práva a povinnosti strán alternatívneho riešenia sporu,

e) pôsobnosť Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“) a iných orgánov štátnej správy v oblasti alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov,

f) zodpovednosť a sankcie za porušenie povinností podľa tohto zákona.

Tento zákon sa vzťahuje na spory medzi predávajúcim, ktorý mal ku dňu uzavretia zmluvy alebo ak ide o zmluvu uzavretú na diaľku, ku dňu odoslania objednávky spotrebiteľa, miesto podnikania alebo sídlo v Slovenskej republike, a spotrebiteľom, ktorý mal ku dňu uzavretia zmluvy alebo ak ide o zmluvu uzavretú na diaľku, ku dňu odoslania objednávky, bydlisko alebo miesto obvyklého pobytu v

a) Slovenskej republike (ďalej len „vnútroštátny spor“),

b) inom členskom štáte Európskej únie, než je členský štát Európskej únie v ktorom má miesto podnikania alebo sídlo predávajúci (ďalej len „cezhraničný spor“).

Tento zákon sa vzťahuje na riešenie sporov online podľa osobitného predpisu.2)

Linka Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov
Garant Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky