Úplný názov zákona:

538/2005 Z. z.

ZÁKON z 27. októbra 2005 o prírodných liečivých vodách, prírodných liečebných kúpeľoch, kúpeľných miestach a prírodných minerálnych vodách a o zmene a doplnení niektorých zákonov

(§ 1) Predmet úpravy

Tento zákon upravuje

a) uznávanie prírodných liečivých vôd a prírodných minerálnych vôd,

b) využívanie a ochranu prírodných liečivých zdrojov a prírodných minerálnych zdrojov,

c) uznávanie klimatických podmienok vhodných na liečenie a ich ochranu,

d) podmienky na povolenie na prevádzkovanie prírodných liečebných kúpeľov a kúpeľných liečební,

e) podmienky na uznávanie kúpeľných miest,

f) ochranu kúpeľného územia a požiadavky na kúpeľné prostredie,

g) práva a povinnosti fyzických osôb a právnických osôb pri uznávaní prírodných liečivých vôd, prírodných minerálnych vôd a klimatických podmienok vhodných na liečenie a pri využívaní a ochrane prírodných liečivých zdrojov, prírodných minerálnych zdrojov a klimatických podmienok vhodných na liečenie,

h) pôsobnosť orgánov štátnej správy a obcí,

i) zodpovednosť za porušenie povinností ustanovených týmto zákonom.

Tento zákon sa nevzťahuje na prírodné minerálne vody plnené do spotrebiteľského obalu s výnimkou ich uznania, úpravy, ochrany a povoľovania využívania prírodných minerálnych zdrojov.1)

Linka Zákon č. 538/2005 Z. z. o prírodných liečivých vodách, prírodných liečebných kúpeľoch, kúpeľných miestach a prírodných minerálnych vodách
Garant Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky

Dátum platnosti Oct. 27, 2005