Zákon č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon)

Úplný názov zákona:

541/2004 Z. z.

ZÁKON z 9. septembra 2004 o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Predmet zákona (§ 1)

Tento zákon upravuje

a) podmienky mierového využívania jadrovej energie,

b) podmienky výkonu štátnej správy, podmienky výkonu štátneho dozoru a pôsobnosť Úradu jadrového dozoru Slovenskej republiky (ďalej len „úrad“)

1. v oblasti jadrovej bezpečnosti jadrových zariadení,

2. pri mierovom využívaní jadrovej energie,

3. pri preprave rádioaktívneho materiálu,

4. pri fyzickej ochrane jadrových zariadení, jadrových materiálov, vyhoretého jadrového paliva,

5. pri fyzickej ochrane pri preprave rádioaktívneho materiálu a

6. pri havarijnom plánovaní,

c) kategorizáciu jadrových materiálov, podmienky nakladania s jadrovými materiálmi,

d) podmienky zodpovedného a bezpečného nakladania s rádioaktívnym odpadom a s vyhoretým jadrovým palivom tak, aby sa zabránilo neprimeranému zaťaženiu budúcich generácií a zabezpečovala sa ochrana pracovníkov1aaa) a verejnosti aj za splnenia podmienok podľa osobitných predpisov,1aa)

e) podmienky na zaručenie vysokej úrovne jadrovej bezpečnosti a jej sústavného zvyšovania aj na účely splnenia podmienok podľa osobitného predpisu;1aaaa) súčasne dopĺňa základné normy ochrany zdravia verejnosti a zdravia pracovníkov voči nebezpečenstvu ionizujúceho žiarenia uvedené v medzinárodnej zmluve, ktorou je Slovenská republika viazaná,1aaaaa) ak ide o jadrovú bezpečnosť jadrových zariadení, a zároveň ním nie sú dotknuté osobitné predpisy na ochranu zdravia pracovníkov a obyvateľov pred nežiadúcimi účinkami ionizujúceho žiarenia,1aaaa)

f) podmienky overovania osobitnej odbornej spôsobilosti zamestnancov držiteľov povolení podľa § 5 ods. 3 a odbornej spôsobilosti zamestnancov držiteľov povolení podľa § 5 ods. 3,

g) systém havarijnej pripravenosti,

h) práva a povinnosti fyzických osôb a právnických osôb pri mierovom využívaní jadrovej energie,

i) priestupky a iné správne delikty na úseku jadrového dozoru.

...

Linka Zákon č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon)
Garant Úrad jadrového dozoru Slovenskej republiky

Dátum platnosti Sept. 9, 2004