Odberateľ plynu v domácnosti

Povinnosti

Názov regulácie
Zánik zmluvy o združenej dodávke elektriny a zmluvy o združenej dodávke plynu
Povinnosti odberateľa plynu v domácnosti

Práva

Názov regulácie
Práva odberateľa elektriny v domácnosti a odberateľa plynu v domácnosti v oblasti dodávok elektriny a plynu
Právo na odstúpenie od zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvy o združenej dodávke plynu a súvisiace lehoty
Výpoveď zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvu o združenej dodávke plynu
Osobitné dôvody pre výpoveď zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvu o združenej dodávke plynu
Všeobecné podmienky kvality v súvislosti s dodávkou elektriny a dodávkou plynu v rámci univerzálnej služby
Mimosúdne riešenie sporu Úradom pre reguláciu sieťových odvetví
Osobitné lehoty na odstúpenie od zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvy o združenej dodávke plynu
Oslobodenie od platby za dodanú elektrinu alebo dodaný plyn počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy § 17 odseku 1 písm. e) prvého bodu tohto zákona
Práva odberateľa plynu v domácnosti
Odpočet stavu počítadla určeného meradla na odbernom mieste, ktoré nie je vybavené určeným meradlom s diaľkovým odpočtom

Nepriame práva

Názov regulácie
Pripojenie odberateľa elektriny v domácnosti a odberateľa plynu v domácnosti do sústavy a siete
Povinnosť pôvodného dodávateľa elektriny alebo plynu doručiť konečné vyúčtovanie platieb za dodávku elektriny alebo dodávku plynu odberateľovi elektriny alebo plynu v domácnosti
Povinnosti súvisiace s úhradou preddavkovej platby alebo nedoplatku z vyúčtovacej faktúry
Povinnosť riadne a úplne informovať o skladbe jednotlivých zložiek ceny za dodávku elektriny a za dodávku plynu vrátane ich jednotkovej ceny
Oznamovanie identifikačných údajov na začiatku každého rozhovoru súvisiaceho s ponukou na uzavretie alebo zmenu zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo plynu
Povinnosť zabezpečiť ochranu osobných údajov získaných počas telefonického rozhovoru podľa § 17 odseku 23 tohto zákona
Podmienky bezodplatného poskytovania informácie podľa § 17 odsekov 12 a 14 tohto zákona
Poskytovanie informácií pred uzavretím zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvy o združenej dodávke plynu
Poskytovanie informácií podľa § 17a odseku 1 písm. a) a odseku 4 tohto zákona
Ďalšie osobitné povinnosti prevádzkovateľa distribučne siete
Taxatívne vymedzenie povinností dodávateľa plynu

Vymedzenia

Odberateľ plynu v domácnosti
Zachovanie rozsahu práv podľa § 17 odseku 1 tohto zákona aj v prípade uzatvoria zmluvu o združenej dodávke elektriny alebo zmluvu o združenej dodávke plynu prostredníctvom tretej osoby
Podmienky prípustnosti odchýlok v zmluve o združenej dodávke elektriny alebo zmluve o združenej dodávke plynu
Vymedzenie podmienok aplikácie ustanovení § 17a ods. 2 až 5 tohto zákona
Určenie škody spôsobenej neoprávneným odberom plynu v prípadoch, kedy ide o ide o prvý neoprávnený odber plynu odberateľa plynu v domácnosti meraný meradlom umiestneným na verejne prístupnom mieste

Regulácie, v ktorých bol adresát spomenutý

Univerzálna služba
Dodávateľ poskytujúci univerzálnu službu
Chránený odberateľ
Osobitné povinnosti pre osoby uvedené v § 16 odsekoch 1 až 3 tohto zákona
Súhlas so začatím dodávky elektriny alebo dodávky plynu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
Zákaz prijatia alebo požadovania úhrady finančnej zábezpeky na splnenie alebo zabezpečenie záväzkov odberateľa elektriny alebo plynu v domácnosti
Zmluva uzavretá na diaľku
Zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov dodávateľa elektriny alebo dodávateľa plynu
Oprávnenia Ministerstva hospodárstva SR v oblasti ukladania povinností príslušným subjektom za účelom všeobecného hospodárskeho záujmu

Počet zobrazení: 247