Dodávateľ plynu

Povinnosti

Názov regulácie
Povinnosť dodávateľa elektriny a dodávateľa plynu oddeleného vedenia evidencií
Osobitné povinnosti pre osoby uvedené v § 16 odsekoch 1 až 3 tohto zákona
Právo odberateľa elektriny a odberateľa plynu na zmenu dodávateľa elektriny alebo dodávateľa plynu
Povinnosti súvisiace s úhradou preddavkovej platby alebo nedoplatku z vyúčtovacej faktúry
Povinnosť riadne a úplne informovať o skladbe jednotlivých zložiek ceny za dodávku elektriny a za dodávku plynu vrátane ich jednotkovej ceny
Postup pri vybavovaní reklamácií
Súhlas so začatím dodávky elektriny alebo dodávky plynu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
Zákaz prijatia alebo požadovania úhrady finančnej zábezpeky na splnenie alebo zabezpečenie záväzkov odberateľa elektriny alebo plynu v domácnosti
Oznamovanie identifikačných údajov na začiatku každého rozhovoru súvisiaceho s ponukou na uzavretie alebo zmenu zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo plynu
Povinnosť zabezpečiť ochranu osobných údajov získaných počas telefonického rozhovoru podľa § 17 odseku 23 tohto zákona
Podmienky bezodplatného poskytovania informácie podľa § 17 odsekov 12 a 14 tohto zákona
Poskytovanie informácií pred uzavretím zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvy o združenej dodávke plynu
Poskytovanie informácií podľa § 17a odseku 1 písm. a) a odseku 4 tohto zákona
Oznamovacia povinnosť dodávateľa elektriny alebo dodávateľa plynu pri vzniku skutočností podľa § 18 odsek 6 písm. a) a b) tohto zákona
Zabezpečenie štandardov bezpečnosti dodávok plynu pre chránených odberateľov
Zabezpečenie štandardov bezpečnosti dodávok plynu pre chránených odberateľov podľa § 3 písm. c) bodu 16.1. tohto zákona
Výnimka v spôsobe zabezpečenia štandardu bezpečnosti dodávok plynu
Obmedzenia súvisiace s nadobúdaním kontroly nad osobou vykonávajúcou činnosť prenosu elektriny v členskom štáte
Zmluva o dodávke plynu
Zmluva o združenej dodávke plynu
Obmedzenia v súvislosti s nadobúdaním kontroly nad prevádzkovateľom prepravnej siete alebo nad osobou vykonávajúcou činnosť prepravy plynu v členskom štáte
Taxatívne vymedzenie povinností dodávateľa plynu
Práva odberateľa plynu
Taxatívne vymedzenie obsahových náležitostí žiadosti dodávateľa plynu podľa ustanovenia § 74, ods. 1 tohto zákona
Zásady a princípy fakturácie za dodané množstvo plynu dodávaného pre jedného odberateľa plynu na rovnakej tlakovej úrovni do viacerých odberných miest
Fakturácia plynu dodávateľom plynu za dodané množstvo plynu za 12 po sebe nasledujúcich mesiacov

Nepriame povinnosti

Názov regulácie
Oprávnenia Ministerstva hospodárstva SR v oblasti ukladania povinností príslušným subjektom za účelom všeobecného hospodárskeho záujmu

Práva

Názov regulácie
Taxatívne vymedzenie práv dodávateľa plynu
Právo odberateľa alebo dodávateľa plynu požiadať prevádzkovateľa prepravnej siete alebo prevádzkovateľa distribučnej siete o preskúšanie určeného meradla

Nepriame práva

Názov regulácie
Povinnosti Úradu pre reguláciu sieťových odvetví pri zrušení povolenia na dodávku elektriny alebo dodávku plynu dodávateľovi elektriny alebo dodávateľovi plynu
Zmluva o dodávke plynu
Zmluva o združenej dodávke plynu
Povinnosti výrobcu plynu
Vymedzenie ďalších povinností prevádzkovateľa prepravnej siete
Ďalšie osobitné povinnosti prevádzkovateľa distribučnej siete
Povinnosti odberateľa plynu
Povinnosti odberateľa plynu v domácnosti
Úhrada škody spôsobenej neoprávneným odberom plynu

Vymedzenia

Dodávateľ plynu
Primeraná aplikácia ustanovení o rámcovej účtovnej osnove a o účtovnom rozvrhu podľa osobitného predpisu
Vymedzenie podmienok aplikácie ustanovení § 17a ods. 2 až 5 tohto zákona
Zánik zmluvy o združenej dodávke plynu
Zmluva o prenesení zodpovednosti za odchýlku
Vymedzenie základu na účtovanie dodávky plynu medzi dodávateľom a odberateľom
Zmluvy uzatvorené medzi dodávateľmi elektriny a odberateľmi elektriny podľa doterajších predpisov

Regulácie, v ktorých bol adresát spomenutý

Univerzálna služba
Typový diagram dodávky plynu
Zraniteľný odberateľ plynu v domácnosti
Povinnosti zahraničnej osoby ako dodávateľa plynu na vymedzenom území
Vymedzenie účastníkov trhu s plynom
Právo odberateľa elektriny a odberateľa plynu a výber dodávateľa elektriny a dodávateľa plynu
Práva odberateľa elektriny v domácnosti a odberateľa plynu v domácnosti v oblasti dodávok elektriny a plynu
Zachovanie rozsahu práv podľa § 17 odseku 1 tohto zákona aj v prípade uzatvoria zmluvu o združenej dodávke elektriny alebo zmluvu o združenej dodávke plynu prostredníctvom tretej osoby
Výpoveď zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvu o združenej dodávke plynu
Osobitné dôvody pre výpoveď zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvu o združenej dodávke plynu
Zánik zmluvy o združenej dodávke elektriny a zmluvy o združenej dodávke plynu
Povinnosti odberateľa elektriny alebo odberateľa plynu po uzatvorení zmluvy o dodávke elektriny alebo plynu s novým dodávateľom
Mimosúdne riešenie sporu Úradom pre reguláciu sieťových odvetví
Osobitné lehoty na odstúpenie od zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo zmluvy o združenej dodávke plynu
Oslobodenie od platby za dodanú elektrinu alebo dodaný plyn počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy § 17 odseku 1 písm. e) prvého bodu tohto zákona
Zmluva uzavretá na diaľku
Zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov dodávateľa elektriny alebo dodávateľa plynu
Podmienky ukladania povinností podľa § 24, ods. 4 zákona
Povinnosť vertikálne integrovaného podniku konať takým spôsobom, aby pri nedochádzalo k zámene dodávateľa plynu alebo výrobcu plynu s prevádzkovateľom distribučnej siete
Negatívne vymedzenie pozície partnera verejného sektora z dôvodu prijímania plnenia zmluvy o dodávke plynu
Negatívne vymedzenie hrozby vážnej ekonomickej ujmy a vzniku vážnych finančných ťažkostí
Princípy rozhodovania Úradu pre reguláciu sieťových odvetví o udelení dočasnej výnimky z povinnosti zabezpečiť prístup do siete
Odpočet stavu počítadla určeného meradla na odbernom mieste, ktoré nie je vybavené určeným meradlom s diaľkovým odpočtom
Neoprávnený odber plynu
Správa o výsledkoch monitorovania bezpečnosti dodávok plynu podľa § 88 ods. 2 písm. j) tohto zákona
Sankcie ukladané Úradom pre reguláciu sieťových odvetví za dopustenie sa správneho deliktu

Počet zobrazení: 307