Cestujúci

Povinnosti

Zmluva o zájazde
Oznamovacia povinnosť cestujúceho v prípade, keď niektorá zo služieb cestovného ruchu nebola poskytnutá v súlade so zmluvou, zákonom alebo osobitným predpisom
Právo cestujúceho odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté cestovnou kanceláriou podľa § 22, ods. 5 tohto zákona
Povinnosť cestovnej kancelárie vyhotoviť v spolupráci s cestujúcim písomný záznam
Lehota na uplatnenie práva cestujúceho na reklamáciu zájazdu
Neplatnosť vzdania sa práv cestujúceho podľa tohto zákona
Povinnosť vyrovnania rozdielu v cene zájazdu medzi zmluvnými stranami
Vysporiadanie finančného rozdielu medzi zmluvnými stranami v prípade poskytnutia náhradného zájazdu
Povinnosti cestujúceho voči cestovnej kancelárii, ak je možné poskytnúť zájazd podľa zmluvy o zájazde a cestujúci nesúhlasí s poskytnutím zájazdu

Práva

Názov regulácie
Práva cestujúceho po uhradení služieb cestovného ruchu, ktoré sú súčasťou zájazdu alebo spojených služieb cestovného ruchu
Prechod nárokov cestujúceho na poskytovateľa ochrany pre prípad úpadku
Dôvody oprávneného odmietnutia úhrady dodatočných nákladov a poplatkov zo strany cestujúceho
Oznámenie o postúpení zájazdu na tretiu osobu
Právo cestovnej kancelárie zvýšiť cenu zájazdu, ak je presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny a súvisiace podmienky
Právo cestujúceho na zníženie ceny zájazdu
Právo cestujúceho odstúpiť od zmluvy o zájazde
Právo cestujúceho odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia odstupného
Právo cestujúceho odstúpiť od zmluvy o zájazde, uzatvorenej mimo predajného miesta
Práva cestujúceho ak cestovná kancelária nevykonala nápravu podľa § 22, ods. 3 tohto zákona
Lehota na uplatnenie práva cestujúceho na reklamáciu zájazdu
Právo cestujúceho na primeranú zľavu podľa § 22, ods. 5 písm. b), ods. 6 alebo ods. 7 tohto zákona
Právo cestujúceho na náhradu majetkovej škody a právo na náhradu nemajetkovej ujmy
Právo cestujúceho doručovať podnet, týkajúci sa poskytovania zájazdu, priamo cestovnej agentúre
Oprávnenie cestujúceho odmietnuť náhradný zájazd a súvisiace podmienky
Čiastočné odmietnutie náhradného zájazdu cestujúcim

Nepriame práva

Základné povinnosti cestovnej agentúry
Ďalšie osobitné povinnosti cestovnej kancelárie
Úhrada nákladov v prípade, ak si cestujúci zabezpečí repatriáciu na vlastné náklady
Povinnosť cestovnej kancelárie alebo cestovnej agentúry pred uzatvorením zmluvy o zájazde
Rozsah informácií poskytovaných cestovnou kanceláriou alebo cestovnou agentúrou cestujúcemu
Povinnosť cestovnej kancelárie alebo cestovnej agentúry uviesť informácie o ochrane pre prípad úpadku
Povinnosti cestovnej kancelárie alebo cestovnej agentúry v prípade, ak sa zmluva o zájazde uzatvára telefonicky
Povinnosť poskytovať informácie podľa § 14, ods. 2 ak sú informácie o cestujúcom zasielané prostredníctvom prepojených online rezervačných systémov
Spôsoby poskytovania informácií podľa § 14, odseky 1 až 4 tohto zákona
Povinnosť oznamovať všetky zmeny predzmluvných informácií
Poskytovanie informácií pred uzatvorením zmlúv tvoriacich spojené služby cestovného ruchu alebo pred zaslaním ponuky, ktorej prijatie môže viesť k vzniku spojených služieb cestovného ruchu
Poskytovanie informácií v zmysle § 15, odseku 1 tohto zákona prostredníctvom príslušného formulára
Poskytovanie informácií v prípade, ak sa spojené služby cestovného ruchu sprostredkujú telefonicky
Zmluva o zájazde
Povinnosť odovzdať cestujúcemu vyhotovenie uzatvorenej zmluvy o zájazde alebo potvrdenie o uzatvorení zmluvy o zájazde na trvanlivom nosiči
Povinnosť odovzdať cestujúcemu vyhotovenie uzatvorenej zmluvy o zájazde alebo potvrdenie o uzatvorení zmluvy o zájazde v listinnej podobe
Ďalšie povinnosti cestovnej kancelárie alebo cestovnej agentúry v prípade, ak bola zmluva o zájazde uzatvorená mimo predajného miesta cestovnej kancelárie alebo cestovnej agentúr
Povinnosti obchodníka, ktorému boli cestovnou kanceláriou zaslané údaje o cestujúcom a ktorý s cestujúcim uzatvoril zmluvu a ďalšie súvisiace povinnosti cestovnej kancelárie
Povinnosti cestovnej kancelárie voči cestujúcemu pred začatím zájazdu
Podmienky vzniku oprávnenia cestovnej kancelárie na zaplateniu rozdielu v cene zájazdu
Povinnosť cestovnej kancelárie pri znížení ceny zájazdu podľa § 19, ods. 1 tohto zákona
Zákaz jednostranne meniť iné podmienky o zájazde ako cenu a súvisiace výnimky
Dôvody návrhu zmien zmluvy o zájazde zo strany cestovnej kancelárie
Informačná povinnosť cestovnej kancelárie v prípadoch podľa § 20, ods. 2 tohto zákona
Povinnosti cestovnej kancelárie v súvislosti s odstúpením cestujúceho od zmluvy o zájazde
Povinnosti cestovnej kancelárie po odstúpení od zmluvy
Povinnosť cestovnej kancelárie vykonať v primeranej lehote nápravu v prípade skutočností podľa § 22, ods. 2 tohto zákona
Postup cestovnej kancelárie v prípade, ak nevykoná nápravu podľa § 22, ods. 3 tohto zákona
Povinnosť cestovnej kancelárie zabezpečiť repatriáciu cestujúceho bezodkladne a bez dodatočných nákladov pre cestujúceho
Povinnosť cestovnej kancelárie uhradiť cestujúcemu náklady na potrebné ubytovanie a dôvody uplatnenia tejto povinnosti
Povinnosť cestovnej kancelárie poskytnúť cestujúcemu primeranú pomoc
Dôvody oprávňujúce cestovnú kanceláriu požadovať od cestujúceho úhradu za poskytnutú pomoc
Oprávnenie cestovnej kancelárie, ak nie je v dôsledku COVID-19 možné poskytnúť cestujúcemu základné znaky služieb cestovného ruchu
Povinnosť vyrovnania rozdielu v cene zájazdu medzi zmluvnými stranami
Povinnosti cestovnej kancelárie v prípade, ak cestujúci odmietne náhradný zájazd
Povinnosť cestovnej kancelárie dohodnúť sa s cestujúcim na poskytnutí náhradného zájazdu
Povinnosti cestovnej kancelárie v prípade, ak sa s cestujúcim nedohodla na poskytnutí náhradného zájazdu do 31. augusta 2021
Postup v prípade, ak cestujúci alebo cestovná kancelária v čase od 12. marca 2020 do účinnosti tohto zákona od zmluvy o zájazde odstúpili podľa § 21 ods. 2 alebo ods. 3 písm. b) tohto zákona
Postup v prípade, ak cestujúci v čase od 12. marca 2020 do účinnosti tohto zákona odstúpil od zmluvy o zájazde podľa § 21 ods. 1 tohto zákona

Vymedzenia

Negatívne vymedzenie pôsobnosti
Cestujúci
Repatriácia
Definícia spojených služieb cestovného ruchu
Ochrana pre prípad úpadku podľa tohto zákona v súvislosti s cestujúcimi
Vzťah práva na náhradu škody k právam cestujúceho podľa osobitných predpisov
Obmedzenie zodpovednosti obchodníka
Forma a náležitosti oznámenia o náhradnom zájazde

Regulácie, v ktorých bol adresát spomenutý

Trvanlivý nosič
Definícia zájazdu
Negatívne vymedzenie pojmu „zájazd“
Oprávnenia cestovnej kancelárie
Určenie minimálneho rozsahu ochrany pre prípad úpadku
Informácie poskytované cestovnou kanceláriou poskytovateľovi ochrany pre prípad úpadku
Povinnosti poskytovateľa ochrany pre prípad úpadku voči orgánu dohľadu nad dodržiavaním povinností cestovných kancelárií a cestovných agentúr
Plnenie vo forme úhrady služieb, na základe ktorých budú cestujúci pokračovať v zájazde
Povinnosť cestovnej kancelárie vrátiť náklady ak nenastala skutočnosť, na základe ktorej bolo poskytnuté plnenie cestujúcim plynúce zo zmluvy
Informačná povinnosť obchodníka, ktorý uzatvorí s cestujúcim zmluvu o poskytnutí služby cestovného ruchu, a táto viedla k vytvoreniu spojených služieb cestovného ruchu
Minimálne obsahové náležitosti zmluvy o zájazde alebo potvrdenia o uzatvorení zmluvy o zájazde
Podmienky zvýšenia ceny zájazdu v zmysle § 19, odseku 1 tohto zákona
Právo cestovnej kancelárie odstúpiť od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu cestujúcemu spôsobenú týmto odstúpením
Oslobodenie cestovnej kancelárie od povinnosti určiť lehotu podľa § 22, ods. 3 tohto zákona
Dôvody liberácie cestovnej kancelárie zo zodpovednosti za škodu
Ochrana pre prípad úpadku aj po zmene alebo po zaslaní oznámenia o náhradnom zájazde

Počet zobrazení: 295